מטפלים ברכב רק במוסך יבואן? הטעות הזו עולה לכם אלפי שקלים

איך מתחילים לחסוך?

מצטרפים עכשיו ללא עלות וללא התחייבות, ושומרים על האופציה להוזיל את הטיפולים הבאים במוסך בעד 40%!

ישראלים רבים מקפידים לטפל ברכב שלהם רק במוסך היבואן, כי הם בטוחים שרק כך ייהנו מאחריות היצרן על הרכב – אבל זו טעות שעולה להם הרבה כסף.  כך תוכלו ללכת למוסך עם תו מחיר ידוע מראש

אהרון אטלס מכפר סבא, הגיע למוסך לאחר שברכב ישן שהיה בבעלותו החלו להתגלות בעיות שונות. “אמרו לי שאני חייב להחליף את הגיר”, נזכר אהרון, “וזו הוצאה די כבדה”.

גם כשיאיר ביטון מנתניה ביקש לערוך טיפול ברכב הפולקסווגן שלו – הוא החליט לערוך לפני כן השוואת מחירים, כדי לקבל את המחיר המשתלם ביותר. כמו  רוב האנשים, הוא פנה למוסך היבואן, וקיבל הצעת מחיר שנשמעה לו גבוהה מדי, אפילו מוגזמת.

 

“מוסכים הם כשל מרכזי בתחום הצרכנות בישראל”, אומר ארי ארז, מנכ”ל חברת דרייבר המחברת בין בעלי רכבים למוסכים מורשים. “רוב האנשים לא מבינים איזה טיפולים באמת מבוצעים ברכב, הם סומכים על מוסך היבואן ומאמינים ששם הם מקבלים את השירות הטוב והאמין ביותר. מה שהם לא יודעים, הוא שקיימת חלופה שמאפשרת להם לחסוך עשרות אחוזים בטיפולי רכב – אלפי שקלים בשנה, ובלי כל פגיעה באיכות הטיפול, במוסך מורשה ואמין”.

 

“אחרי שקיבלתי הצעת מחיר גבוהה עבור החלפת הגיר, פניתי לחברת דרייבר והם שלחו אותי למכון מיוחד של גירים, שם החליפו חיישן. בכמה מאות שקלים, סיימתי סיפור שהיה אמור לעלות לי כמה אלפים”, מספר אהרון. גם יאיר, בעל הפולקסווגן, פנה לדרייבר כדי לקבל הצעת מחיר נוספת – שלדבריו, “היתה נמוכה ב-50% מאשר במוסך היבואן”.

 

מחיר ידוע מראש לטיפול

 

חברת דרייבר שהוקמה ב-2011 נותנת מענה לבעלי רכבים שרגילים לטפל ברכבם במוסך היבואן. החברה מנסה לגשר על חוסר האמון שנוצר בתחום, והיא מחברת בין בעלי הרכב למוסכים מורשים בכל הארץ, לאחר שאפיינה את הבעיה ותמחרה את עלות הטיפול מראש.

“בשנים האחרונות, אנחנו רואים התעוררות צרכנית בקרב הנהגים הישראלים. אם פעם הם לא שאלו שאלות, כיום הם מבררים ובודקים, בוודאי לפני הוצאות גדולות כמו טיפולים במוסך”, מסביר ארז. “הבעיה היא שתחום הרכב מסובך לרוב האנשים ויש בו הרבה מאוד מונחים טכניים – כך שלקוחות מרגישים מבולבלים, לא יודעים מה צריך לשאול ולמה לצפות מהמוסך”.

 

“בתכל’ס, אין הבדל משמעותי בין חלקי חילוף מקוריים לחלקי חילוף תואם מקורי, כשעל מקורי הלקוח משלם פי 4”, מגלה ערן עובדיה, מנהל מרכז שירות השותף ברשת המוסכים הארצית של דרייבר. “למשל, אין הבדל בין רפידות מקוריות של יבואן רשמי לעומת רפידות תואמות של בוש. משרד התחבורה מאוד מחמיר וביקורתי, ולא יאשר תקן לחלקי חילוף לא מקוריים אם הם לא באיכות טובה”.

טיפול במוסך
ארי ארז, ערן עובדיה ולקוח במוסך דרייבר (תמונה - דרייבר)

“משלמים רק על השירות, לא על דברים אחרים”

 

המודל העסקי של דרייבר אינו מבוסס על קבלת תשלום מבעלי הרכב – אלא אך ורק מהמוסכים. “המוסכים הם שותפים עסקיים שלנו – אנחנו שולחים אליהם לקוחות, חוסכים להם עבודת פרסום ושיווק וכך, הם יכולים לגלגל את החיסכון אל הלקוח. אנחנו בוחרים במוסכים מורשים מצוינים בכל רחבי הארץ, שהוכיחו את המקצועיות שלהם מולנו ושאנו סומכים עליהם במשך שנים של עבודה משותפת”.

אנחנו שולחים את הלקוח למוסך עם שובר והצעת מחיר ביד – כך שלא יצוצו חיובים מפתיעים בסוף התהליך. הלקוחות שלנו נכנסים למוסך כשהם כבר יודעים מראש כמה זה הולך לעלות להם”, מסביר ארז.

 

“אנחנו לא אומרים שהפתרונות של מוסכי היבואן אינם טובים”, הוא מדגיש. “ההיפך. אבל הלקוחות שלנו משלמים על שירות מעולה ותיקון מקצועי – ולא על כל מיני דברים שלא קשורים לרכב, כמו צוות של יועצי שירות או פינות המתנה מהודרות עם מכונות קפה”.

 

שתי עצות לחיסכון של אלפי שקלים

 

“אחת הסברות הרווחות היא שאם לא מטפלים ברכב במוסך של היבואן, האחריות על הרכב תיפגע”, אומר ארז. “אך חשוב להדגיש כי האמת היא, שכל בעל רכב רשאי להחליט איפה יקבל שירות לרכב – גם בתקופת האחריות. כל מוסך שקיבל אישור ממשרד התחבורה לפעול ונמצא תחת פיקוח שוטף, מוגדר כמוסך מורשה, גם אם הוא לא כפוף ליצרן זה או אחר של כלי רכב, וזה עולה הרבה פחות”.

 

“ועוד טיפ לגבי חלקי חילוף: אנשים חושבים שבמוסך היבואן הם מקבלים חלקי חילוף שמיוצרים על ידי היצרן. האמת רחוקה מכך. גם מוסכי היבואן מחויבים לשאול את הלקוח אם הוא רוצה חלפים מקוריים או חלופיים – מה שמוכיח שאין כל בעיה עם החלופיים וניתן לחסוך כך המון כסף”.

 

לאחרונה, יצאה דרייבר בשיתוף פעולה עם פנגו, “פנגו עד הבית”, עבור לקוחות המעוניינים בשינוע של הרכב לטסט ולטיפול, כדי לחסוך בזמן יקר. “חוויית הטיפול במוסך לא חייבת להיות מבלבלת, יקרה ומתסכלת. אפשר גם אחרת”, מסכם ארז.

אפליקציית דרייבר – כל מה שאתם צריכים לדעת על הרכב שלכם במקום אחד נגיש נוח וחכם

 

החל מהיום תוכלו לנהל את הרכב שלכם מהטלפון הסלולרי, בלי להיזכר ברגע האחרון מתי אתם צריכים לעשות טסט או טיפול, איפה נמצאת תעודת האחריות של המצבר, ניהול יומן רכב, תיעוד ושמירת מסמכים, היסטורית טיפולים, תיקוני פחחות, וכמובן בלחיצת כפתור תוכלו להעביר את הסטורית הרכב לקונה !

במקרה תאונה, ניתן להעלות את פרטי התאונה, תמונות, ולשגר לכתובת דואר אלקטרוני.

האפליקציה בחינם, אז למה אתם מחכים ?