מדוע נשים (ואנשים) לא אוהבות להיכנס למוסך ואיך אפשר לעזור להן עם המשימה הזו ?

איך מתחילים לחסוך?

מצטרפים עכשיו ללא עלות וללא התחייבות, ושומרים על האופציה להוזיל את הטיפולים הבאים במוסך בעד 40%!

על פי סקר שנערך בבריטניה, כ- 30% מהנשים מעדיפות שלא להגיעלמוסך ו’מפילות’ את הטיפול השוטף ברכב למין הגברי שנמצא לצידן כמו בן הזוג, או בן משפחה. אך לא רק בבריטניה, גם בישראל נשים לא ששות לגשת למוסך, הנחשב לסוג של מקום המוגדר בפי רבים ‘אפרורי’ שאינו מתאים לאישה קרייריסטית הנועלת נעלי עקב.

תמונה - depositphotos

אך מה שמפתיע בסקר שערכו בבריטניה, הוא דווקא לא עניין הנשי, אלא מסתבר ששליש מהגברים מעדיפים לשלוח אדם אחר שיבצע עבורם את משימת הטיפול ברכב. אם כך, מסתבר ששני המינים חוששים מפני ביקור במוסך ומעדיפים שאדם אחר יעשה זאת במקומם.

ואצלנו בישראל – כ- 40% מהרכבים הנוסעים כיום על כבישי הארץ שייכים לנשים, ועדיין הנוכחות שלהן במוסך נמוכה באופן משמעותי מזו הגברית.

מדוע זה קורה?

אם נשים את הדברים על השולחן, נוכל למנות מספר סיבות הגורמות לאנשים, ונשים בפרט, להימנע מלגשת למוסך. מסתבר שלא רק המקום האפרורי מלחיץ, אלא בעיקר הפחד להפוך לקורבן לעוקץ, ממש כמו בכל תחום אחר מבעלי המקצוע החופשיים. 

חוסר ניסיון והיכרות עם התחום

חוסר ביטחון נובע מחוסר ניסיון והיכרות עם חלקי הרכב השונים, והוא אופייני בעיקר אצל נשים. זוהי סיבה מספיק מוצדקת להעביר את המשימה לגבר הנחשב ‘למבין’ יותר.

היעדר כוח נשי בתחום המוסכים

אם נשוטט במוסכים ברחבי הארץ, נוכל לראות שהמין השולט בצורה מובהקת הוא המין הגברי, למרות שניתן למצוא מוסכניקיות בודדות פה ושם העובדות בתחום ואף אוהבות אותו. אין ספק שנשים תעדפנה לעשות עסקים עם נשים, וודאי בתחום אפרורי כמו זה. 

תמונה - depositphotos

מחיר מופרז שלא תמיד מוצדק

סיבה נוספת היא הפחד שבעל המוסך ינצל את חוסר הניסיון והידע של נשים ויגבה מחיר מופרז על התיקון. אך כאמור גם ‘גבר שבגברים’ יוכל ליפול למניפולציות כמו זו, כך שאין לאף אדם פריווילגיה במוסך. 

בזבוז זמן

סיבה זו מספיק טובה לשני המינים, העידן החדש מעמיד את האישה כשווה בחברה, ואף ארגוני נשים חותרים יום יום לשוויון, ולכן איך שלא נסתכל על זה, לכולם קשה לבזבז יום עבודה שלם על המתנה במוסך. אולם, חשוב להבין שכיום מוסכים מעניקים שירות לאנשים ‘עסוקים’ כמו רכב חלופי, שירות איסוף הרכב והחזרתו, ואפילו פינות המתנה נוחות עם WIFI בהן ניתן לעבוד. 

אי יכולת לנהל משא ומתן עם המוסכניק

ניהול משא ומתן עם המוסכניק הישראלי הוא בהחלט אירוע שעל כל ישראלי להיות מוכשר בו. הדבר האחרון שישראלי רוצה הוא לצאת ‘פראייר’ ולדעת שהשכן מהדלת ממול שילם על הטיפול לרכב 200 שקלים פחות, שלא לומר 2000. אם כך, מלבד היכולת לנהל משא ומתן, עלינו גם לבצע השוואות מחיר, לקבל המלצות ולגשת למוסך אמין. 

תחושה אישית

כשאנו מדברים על תחושה אישית, אין אנו מתכוונים רק על ריח השמן השרוף במוסך, אלא בכלל על הדיאלוג של נשים עם המוסכניקים; “בובה, נעשה לך את הרכב בובה”, “יפה כמו הרכב שלך” ועוד כהנה וכהנה. נכון, אפשר להתעלם, אך יש נשים שמעדיפות לוותר על התואר “בובה”. 

מסתבר שקיימת אלטרנטיבה נהדרת, הכירו את דרייבר

אומנם את ריח השמן השרוף הקיים במוסכים לא ניתן לשפר, אבל נראה שחברת ‘דרייבר’ יכולה לפתור לנשים ולגברים לא מעט דילמות בדרכם למוסך. דרייבר היא התארגנות חברתית של מוסכים מורשים בפיקוח משרד התחבורה, שכולם חתומים על אמנה חברתית ומתחייבים למחירים סבירים ולשירות שקוף והוגן מול הלקוח. דרייבר מאתרת עבורכם מוסך אמין ומאפשרת לכם לחסוך עד 40% מעלויות תחזוקת הרכב השוטפת כמו טיפולים, תיקונים, פחחות ועוד.