רכב באחריות יבואן? דע את זכויותך.

איך מתחילים לחסוך?

מצטרפים עכשיו ללא עלות וללא התחייבות, ושומרים על האופציה להוזיל את הטיפולים הבאים במוסך בעד 40%!

סעיף חופש התחרות בענף הרכב בחוק ההגבלים העסקיים מגן על הנהג הישראלי גם בתקופת האחריות על רכבו החדש. כוח צרכני וחיסכון מתחילים בהכרת הזכויות המגנות על הצרכן.  מהפכת טיפולי הרכב מאפשרת לנהג הפרטי לבצע טיפולים תקופתיים גם בזמן האחריות בכל מוסך מורשה.

צמד המילים החזק והחשוב של 2014 הוא מודעות כלכלית. מעבר לסיסמה הנכונה תמיד, כי ידע הוא כוח, כולם מבינם היום כי החוסן הכלכלי של הצרכן מגיע ממודעות צרכנית וידיעת החוק. אך האינטרס הצרכני, מתנגש לא פעם עם האינטרס הכלכלי של נותני השירותים.

הדוגמה החשובה ביותר לבעלי כלי הרכב החדשים, הוא סעיף חופש התחרות בענף הרכב בחוק ההגבלים העסקיים. החוק הצרכני החשוב קובע כי כל בעל רכב, רשאי להחליט היכן ברצונו לקבל שירות לרכבו, גם כאשר הרכב עדיין במסגרת אחריות היבואן. אך בעוד המחוקק ראה מול עיניו את ארנקו של בעל הרכב, רואים היבואנים בעיקר את הפגיעה ביכולתם לקבוע מחירים גבוהים ולעיתים שערורייתיים במוסכיהם.
לפי סעיף 50ב’ לחוק ההגבלים העסקיים, אין חובה לטפל ברכב רק במוסכי השירות של היבואן, גם כאשר הרכב בתקופת האחריות, וזאת בטיפולים שוטפים ותיקונים שאינם קשורים לאחריות. עוד מאותו סעיף- למען הסר ספק, היבואן אינו רשאי לשלול את האחריות הכוללת לרכב אם בעליו בחר לבצע את הטיפולים התקופתיים במוסך מורשה – שאינו מוסך שירות מטעם היבואן.

 

מכיוון שההוצאה המתמשכת על תחזוקת כלי הרכב, היא מההוצאות העקביות הגבוהות ביותר של הנהג הישראלי, לחוק ישנה חשיבות כפולה. על פניו מציג החוק משמעות כספית, שכן עידוד התחרות וחופש הבחירה, משמעותו הוזלת מחירים. מעבר לכך, צופן בחובו החוק משמעויות בטיחותיות מצילות חיים. היכולת לשמור על רמת טיפולים גבוהה, בכל מוסך מורשה, במחיר נמוך יותר מבלי לפגוע באחריות, מנגיש את הטיפול החיוני גם למי שתקציבו מוגבל.

Driver  מאפשרת לכל צרכן המעוניין לשמור על זכותו לקבל טיפולים תקופתיים במוסך מורשה, לכל מכונית מכל דגם- גם בתקופת האחריות. ברור כי יתרון הגודל של רשת מוסכים תחת המטריה החזקה של driver  הוא יתרון אדיר המשפיע ישירות על ארנקו של הנהג. נהגים שראו בעבר את המוסך כמקום מפחיד ובלתי מובן, עם מילים ארוכות וטיפולים נסתרים מהעין שלא תמיד היו ברורים להם הופתעו לגלות שאחריות המכונית שלי לא תלויה במחירים הגבוהים של מוסך היבואן.

ברשת המוסכים הארצית, וואלה! טיפולי רכב, מקבל הצרכן בדיוק את מה שהחק קבע כי זכותו לדרוש. טיפולים תקופתיים עם מוצרים מובילים מעולם הרכב, כאלו המיוצרים ע”י יצרנים מובילים של אותם מוצרים בהם משתמש היבואן.